Asiakaspalvelu ja yhteistyö
Asiakaspalvelutilanteita
on monenlaisia, ja niissä käytetään todella monenlaisia
viestintäkanavia. Tavallisimmat mieleen tulevat tilanteet ovat
kasvokkaisia, eli niissä puhujat ovat paikalla ja näkevät toisensa.
Asiakaspalvelua kuitenkin saa usein myös puhelimessa, s-postitse tai
vaikkapa chat-palvelussa.
Monet sellaiset asiat, jotka ovat tärkeitä
asiakaspalvelussa, toimivat myös esimerkiksi kommunikoinnissa
yhteistyökumppanien tai muihin työhösi liittyvien ihmisten kanssa. Siksi tämä materiaali voi olla sinulle
hyödyllistä, vaikka et työssäsi varsinaisesti palvelisi asiakkaita.
Alla olevien tehtävien avulla voit havainnoida ja harjoitella muun
muassa erilaisten tilanteiden kohteliaisuutta ja tyypillisiä fraaseja.
HUOM!
Jos kuuntelutehtävien äänitteet eivät toimi, ongelma on todennäköisesti
selaimessa. Ainakin Firefox-selaimella ne toimivat.