Selvitä alla olevien kysymysten avulla, millä tavoin työpaikallasi tavallisesti toimitaan puhelimitse. Jos et ole tällä hetkellä työssä, kysele asiaa työssä olevilta kavereilta ja tuttavilta ja kerro, mitä heidän kanssaan keskustellessa selvisi.

1. Onko työpaikalla olemassa erityisiä ohjeita puhelimessa kommunikointiin?
2. Toimivatko ihmiset ohjeiden mukaan?
3. Onko olemassa käytänteitä, joista ei ole mitään ohjetta, mutta ihmiset vain ovat oppineet toisiltaan jonkin tavan, jonka mukaan toimitaan?

-> esim.

Miten puhelimeen vastataan?
Miten esittäydytään, kun soitetaan jollekin?
Mitkä asiat hoidetaan puhelimessa (esimerkiksi sähköpostin sijaan)?
Miten toimitaan, kun joku on lomalla tai muuten poissa, eikä voi vastata puhelimeen (esim. vastaaja, soitonsiirto jne)?

Jos saat selville jotain uutta ja tärkeää, voit kirjoittaa itsellesi jotain muistiin. Voit hyödyntää tässä tiedonhakutehtävässä saamiasi tietoja toisessa tehtävässä, jossa kerrot muille oman työsi puhelinkäytänteistä.

Last modified: Sunday, 17 February 2019, 2:37 PM